فیلم | مجلس عصاره ملت است
کد خبر: 4103689
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
گفت‌وگوی ایکنا با مسعود پزشکیان/ 1

فیلم | مجلس عصاره ملت است

مسعود پزشکیان، نماینده مردم در خانه ملت معتقد است؛ در مجلس تراز نمایندگان رشته‌های تخصصی مختلف حضور دارند و راه‌حل‌هایی هم که ارائه می‌دهند هم بومی و هم برخاسته از تجربه‌های بین‌المللی است ولذا نمایندگان چنین مجلسی به جای دفاع از حوزه انتخابیه خود از تمامیت کشور دفاع می‌کنند و برای کل کشور نسخه می‌نویسند اما فعلا فاصله زیادی با چنین مجلسی داریم.

انتظار از مجلس این است که عصاره ملت باشد و از هر گروه، جناح، دسته، سلیقه و نگاهی در مجلس حضور داشته باشند و دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم در این مجلس مطرح شود، برای آن راه حل داده شود و بعد به مجریان ارائه شود تا این راه حل را برای حل مشکلات مردم اجرا کنند. باید تعامل بین قوای سه‌گانه شکل بگیرد تا دست به دست هم بدهند و مشکلات مردم را حل کنند.

فیلم | پنجشنبه///  پزشکیان/

اگر ما مجلسی داریم اما مشکلات مردم حل نمی‌شود و نه تنها حل نمی‌شود بلکه گره بر گره‌ها اضافه می‌شود نشانه ناکارآمدی ماست؛‌ هیچ توجیهی هم نمی‌توان کرد. خیلی وقت‌ها، قانون درست مجلس را دولت اجرا نمی‌کند و به نظر من باز تقصیر آن به مجلس برمی‌گردد که پیگیری و نظارت نمی‌کند و تعامل لازم را ندارد، لذا بخشی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد از مجرای مجلس عبور می‌کند و باید برای همه آنها راه حل داشته باشیم.

به تعبیر امیرالمؤمنین علی(ع) در نهج‌البلاغه ایمان چهار پایه دارد؛ صبر، یقین، عدل و جهاد. وقتی ایشان از یقین صحبت می‌کند می‌فرماید وقتی انسان به یقین می‌رسد که در جریان فتنه‌ها بزرگ شود و به مشکلات آگاه شود و در این وضعیت بتواند به حکمت برسد و از جریان‌ها و رفتارها تجربه بگیرد و در عین حال تاریخ گذشتگان را هم ببیند تا یقین حاصل شود. لذا مراکزی که باید مجلس را تغذیه و کمک کنند، باید چنین تجربه‌هایی داشته باشند که در جریان مشکلات به آن رسیده باشند.

 

انتهای پیام
captcha